Opublikowano Dodaj komentarz

Co zrobić aby nie wypadał dysk?

Co zrobić żeby nie wypadł dysk?

Prawie 70% dorosłych ludzi wypadł kiedyś dysk. Co zaskakujące, większość z nich nie ma o tym pojęcia. Tylko niewielki odsetek tych schorzeń powoduje bowiem dolegliwości. Pozostałe przypadki nie manifestują się w żaden sposób, a osoby nimi dotknięte kompletnie nie zdają sobie sprawy z tego, że doszło u nich do wypadnięcia dysku. Być może dowiedzą się tego przypadkiem przy okazji jakiegoś badania pleców całkowicie niezwiązanego z dyskiem. W takiej sytuacji oczywiście żadne leczenie nie jest konieczne. Czy można zapobiec wypadnięciu dysku?

Zdrowy ruch pomoże zapobiegać w wypadaniu dysku – dyskopatii

Każdego dnia możesz bardzo dużo zrobić, aby wypadnięcie dysku cię ominęło. Poniżej kilka porad:

1. Pozbądź się nadwagi. Jeśli Twoje ciało za dużo waży, obciąża nadmiernie Twoje plecy, a zatem również krążki międzykręgowe.

2. Staraj się siadać na możliwie najwyższych krzesłach. Jeśli kupujesz nowy fotel biurowy, wybierz się do specjalistycznego sklepu i pozwól sobie doradzić. Fotel taki w żadnym wypadku nie może być za niski, musi mieć również regulację wysokości. Uda i łydki powinny podczas siedzenia tworzyć kąt prosty. Połóż przedramiona na blat stołu – powinny również tworzyć kąt prosty z ramionami. Również krzesła w kuchni czy w jadalni nie mogą być ani za wysokie, ani zbyt niskie.

3. Przedmioty, których często używasz, powinny znajdować się na wysokości Twoich barków. Dotyczy to zarówno dokumentów w pracy, jak i garnków, w których gotujesz w domu. Nie można ich zatem przechowywać ani na najwyższej półce w szafce, ani w szafce dolnej (co ma miejsce w większości kuchni). Idealnie byłoby, gdyby – jak w dawnych czasach – wisiały na ścianie nad blatem roboczym. W ten sposób odciążasz swoje ręce i unikasz przeciążenia odcinka szyjnego kręgosłupa. Jeśli to możliwe, spróbuj dopasować wysokość blatu roboczego w Twojej kuchni do Twojego wzrostu. Istnieją pewne standardy wysokości mebli, które odpowiadają wzrostowi użytkownika. Jeśli masz 1,55 m wzrostu, to blat roboczy w Twojej kuchni powinien znajdować się na wysokości 85 cm. Jeśli masz natomiast 1,70 m wzrostu, blat powinien zostać zamontowany na wysokości 103 cm. Wysokość blatu roboczego powinna być dopasowana do wzrostu osoby, która przy nim najczęściej pracuje.

4. Głębokie i miękkie fotele i sofy są wprawdzie bardzo przytulne, ale to realne zagrożenie dla Twoich pleców. Siedzi się w nich bowiem krzywo.

5. Pulpity/mównice stanowią idealne odciążenie dla pleców. Zwróć uwagę, aby pulpit był takiej wysokości, by można było przy nim prosto stać – a nie wisieć nad nim wykrzywionym jak paragraf.

6. Jeśli musisz podnosić ciężkie przedmioty, klękaj przy nich z wyprostowanymi plecami i podnoś przedmiot z ud.

7. Równomiernie obciążaj kręgosłup. Rozkładaj ciężar podnoszonych przedmiotów na obie ręce

8. Odciążaj plecy i kręgosłup zakładając odpowiedni pas ortopedyczny, który dobieramy po wcześniejszej konsultacji ze specjalistą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *